www.fotografietrainingen.nl
workshops

Terug naar de roots van de fotografie.

Een lichtdichte balg en een lens meer is niet nodig om een fotografisch beeld te maken.
Nog steeds worden deze camera's gebruikt om de wereld om ons heen vast te leggen.

De negatieven die deze camera's reproduceren zijn van een prachtige kwaliteit met een schitterend scherpte/diepte verloop.
Tijdens deze tweedaagse cursus wordt u in de geheimen van de technische camera ingewijd.

Uiteraard is deze cursus voor de liefhebber.

Enige kennis van sluitertijden en diafragma zijn een vereiste.
Ervaring met negatieven belichten en ontwikkelen zijn een pre maar niet noodzakelijk.

De cursus wordt gegeven aan een kleine groep maximaal 4 mensen.
Dit is omdat het werken met deze camera een aan tal complexe handelingen vereist.

De eerste cursusdag wordt de theorie en hoe de camera werkt besproken.
Zoals de belichtingstechniek/balguitrek scheimflug effect/scherpstellen het laden van de films etc.
Dit neemt de hele ochtend in beslag.
Na een kleine lunch gaan we het besprokene in de praktijk toepassen door een stilleven te fotograferen en daarna te ontwikkelen.
We fotograferen tijdens deze cursus alleen met zwart/wit films.
Hiermee zijn we de hele middag mee bezig.

De week daarop neem ik de gescande resultaten mee om te bekijken.
Daarna gaan we een portret(model) schieten van een model dit gebeurd met studioflitsers.

Iedereen krijg de kans om een aantal opnames te maken ,
Alles wat de week daarvoor besproken is komt weer aanbod in de praktijk.
Met het fotograferen van het model zijn we de hele dag mee bezig.

Het gaat in deze tak van fotografie om een of twee prachtige opnames, dus niet zoals bij digitaal dat je tientallen opnames maakt.
Na deze workshop heeft u de basis in deze tak van fotografie gelegd om vervolgens verder uit te werken en eigen te maken.


Deze cursus is voor iedereen die meer van deze klassieke vorm van fotografie wilt weten of in het bezit is van een technische camera en niet weet hoe die hiermee moet werken.


Workshop technische camera
tweedaagse cursus
Prijzen/agenda